maanantai 21. huhtikuuta 2014

Arjen kuvahaaste 4/5: Murmur ja jäälatte




Eilisillan äiti-itkuisen kotiinpaluun jälkeen koko päivän päällä ollut, armoton ärsyketutus päättyi vihdoin, kun sai vääntäydyttyä iltalenkille ja haettua jo aamulla kaivattua kahvimaitoa. Piti odottaa kuumin ja valoisin aika, kun oli muka liian likainen tukka eikä mitään päällepantavaa. Lenkille... Hmm. ;D Otin sitten päiväunet muiden iloitessa auringosta ulkona. Vitsi, mikä ihana kesämeteli kadulta kuului. :) No, nyt jäälatte (ulkona tuli kuuma) on onneksi iskeytynyt systeemiin, uusi objektiivi saatu toimimaan ja räpsäisty teille pari kuvaakin tällä 45-millisellä. En vieläkään tajua, mitä onnistuin tekemään väärin. Lähdin nimittäin pääsiäisreissuun ilman kameraa tilanteessa, jossa mikään objektiiveistani ei keskustellut rungon kanssa. Lahja kai tämäkin.

Enkös muuten ookin selvästi jo teininä tiennyt, mitkä ovat mun sävyjäni? Tässä kotikotoa kantamani, äidille 13-vuotiaana tilauksesta kutomani harmaa-mustat poppanat, ja ensin harjoitukseksi omilla lemppariväreilläni vääntämäni oranssi.




Kuka haluaa? Mummon 1951 suunniteltu Vuohet viidassa -ryijy ei sitten kuitenkaan tule jäämään mulle matoksi. Sen verran on keltainen tähän talouteen. Olin jo niin innoissani ajatuksesta, että saisin ilman tekemisen vaivaa ryijymaton. No, eihän mulla tietty edes ole nyt tilaa matolle, mutta siis niin ku.






Musta vähän tuntuu, että nyt Siri ja minä ja toinen latte hankkiudutaan yksissä tuumin siihen tilaan, ettei unille mennä tänään ajoissa ja huomenna väsyttää. ;) Siitä huolimatta silmät auki kohti uutta työviikkoa ja Mummokerhon ulkomaanmatkaa!

Arkihaasteen saa tänään Hanna Pisaroita-blogista. Ja osallistukaahan arvontaan. Viikon päästä joku saa Finnish Design Shopin lahjakortin. Ja karkkia, niinhän mä taisin luvata. ;)


11 kommenttia:

  1. Ihania poppanoita! Muistui myös mieleen omat kutomukset, ne tosin oli sinivalkoisia. En kyllä tunnusta tänä päivänä lemppariväriksi sinistä :D

    Kiitos haasteesta! Mukavaa arkeen paluuta... Ja juu, ei voi lähtee lenkille jossei oo mitään päälle pantavaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, jos lähdet juttuun mukaan. :) Iloista viikkoa sullekin! Taidan mennä ostamaan uudet treenihousut. ;)

      Poista
  2. meinaatko, että tuota raaskisi lattialla pitää? Minä ainakin joutuisin aina loikkaamaan yli, kun eihän tuollaisella kehtaisi tepastella. :-)
    -saska-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on vähän semmoinen filosofia, että mieluummin mattonakin kuin varastossa. Seinälle se ei kuitenkaan mulla menisi. :)

      Poista
  3. Jäälatte kuulostaa hyvälle. Kiva blogi täällä ja lukijaksesi "heittäydyn". Ryijy on ihana ja en varmaan itsekään raaskisi lattialle laittaa :). Entäs jos myisit sen, uskon ryijyllä olevan oma kannattajakuntansa. Kivaa päivää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, tervetuloa! :) Pitänee juu varmaan tarjota ryijyä jollain nettimyyntiareenalla.

      Poista
  4. Onpahan kauniita poppanoita ja ryijy (vaikken ryijyihmisiä varsinaisesti olekaan)! Mattonahan tuo ryijy tosiaan olisi aikas hauska! Hyvä idea! Harmi, ettei se kotiisi oikein sopinutkaan.

    Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! En ollut edes muistanut, että tämmöisiähän mä silloin väsäsin neuvonta-asemalla. Joskus mä vielä suunnittelen itselleni isompaan asuntoon matot ja kudon itse. Myös ryijymatot. Hahaa, lupailenkohan liikaa... ;)

      Iloista viikkoa sullekin!

      Poista
  5. Ihanat poppanat! Tuli ihan himo alkaa itsekin tekemään. Miten sitä muka osaisi…

    Ja jee ♥ Kohta lähdetään reissuun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kun vaan mummot johonkin käsityökeskukseen oppiin. Hmm, saiskohan sieltä jotain "eläkeläisalennusta"? :D Kunhan joku luo loimet, kyllä se kutominen aina onnistuu. Oon tehny mattojakin kotikotiin aikas monta metriä.

      Poista

Kiva saada postia. :)